Monday, September 24, 2007

Kelnska katedrala

Povodom jedne od prethodnih crtica "Frici kontrole", dosta je zgodna vest u vezi sa Kelnskom katedralom, koja se kao primer visoke gotike nalazi u svakom drugom udzbeniku. Ova gradjevina ima jako dugu arhitektonsku istoriju, i pre mesec dana je dobila jos jedan element. Gerhard Rihter (Richter), sigurno jedan od najvecih zivih nemackih umetnika, je krajem avgusta oslikao prozor na katedrali u Kelnu. Uz pomoc kompjutera, bez nadoknade.


Petra Kipof (Kipphoff) prenosi komentar nadbiskupa kelnskog, kardinala Majsnera (Meisner) - da bi Rihterov apstraktni dizajn (na fotografijama) bolje stajao na nekoj dzamiji, nego na katedrali.
Dalje iz teksta PK

2 comments:

Boban said...

Eto, na to sam mislio. Apelujem na sve ljude dobre volje i iskrenog ukusa da prepoznaju i kazu da je car go.

Boban said...

Neverovatno"(iz preporucenog teksta): "Richter's radical refusal of any message..."
Radikalno odbijanje bilo kakve poruke je poruka par exellence. Snazna, jednostavna poruka. Zapravo, radikalno odbijanje poruke se svodi na odbijanje svakog sadrzaja, osim same poruke o odbijanju poruke (i sadrzaja). Cak i estetski - nista spektakularno i nista novo, varijacija npr. na Mondrijana i generaciju. Cista kombinatoricka igra, uz obilato koriscenje 'trika', 'stava', 'soka'', kao i vecina savremene umetnicke produkcije. I gomila ljudi oko svega toga, koji se mogu podeliti na grupije (one koji su zaslepljeni popularnoscu i priznatoscu 'umetnika') i na oportuniste (one koji se slepuju na celoj prici u pokusaju da i sami postanu popularni i priznati, bilo umetnici bilo kriticari), od kojih niko, naravno, nece reci da je car zapravo go.

Creative Commons License
Neodinamika by Arsenijevic and Mitrovic is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.